Shoutbox

28 lipca 2010

(Moim zdaniem) Najlepsza przeglądarka - Chromium

Autor: raven17a
Na Windows'ie używałem Opery, ponieważ była szybsza i lżejsza od Firefox'a. Po przesiadce na Ubuntu od razu zainstalowałem Operę. Radość że w ogóle istnieję wersja na Linux'a nie trwała długo - Opera się ślimaczyła i zajmowała dużo pamięci Ram, a przy 1,2 GB Ram-u każdy MB jest ważny. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem Chromium...


Chromium jest to wersja rozwojowa przeglądarki Google Chrome na licencji Open Source. Google miało bardzo dobry pomysł - najpierw inni odwalą brudną robotę, czyli załatają dziury i przetestują nowe funkcje, a my weźniemy gotowy produkt, nadamy własną nazwę i cała chwała przypadnie nam. Co nie zmienia faktu że jest to najmniej zasobożerna, a zarazem najszybsza przeglądarka na rynku.

Żeby zainstalować przeglądarkę otwieramy terminal i wpisujemy po kolei:
sudo add-apt-repository ppa:chromium-daily/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install chromium-browser
Przeglądarka posiada dużo rozszerzeń które instalujemy ze strony:

https://chrome.google.com/extensions?hl=pl

Przez to że używałem wcześniej Opery potrzebowałem upodobnić ją trochę do niej, dlatego zainstalowałem takie dodatki jak:
SpeedDial, AdBlock, Smooth Gestures.

0 komentarze:

Prześlij komentarz