Shoutbox

27 lipca 2010

Instalacja modemów Neostrady i Netii (SpeedTouch, Sagem Fast, ZXDSL) w Ubuntu

Autor: raven17a
Zazwyczaj korzystałem z Livebox'a ale ostatnio miałem z nim problem ponieważ nie mogłem ściągać plików (o dziwo przeglądać strony normalnie mogłem). Nie pomógł RESET, na Windows'ie to samo. Nie zostało mi nic innego jak odkurzyć stary modem SpeedTouch. Ale po podłączeniu modemu - zero reakcji komputera.


Wystarczy ściągnąć program Linnet (UbuDSL mi nie działał) stąd i rozpakować do folderu /home/nazwa_użytkownika/linnet.

Następnie pobieramy firmware odpowiedni do naszego modemu:
Sagem Fast 800
SpeedTouch
ZXDSL
ZXDSL ver. 2 

Firmware (nierozpakowany) przenosimy do folderu /home/nazwa_użytkownika/linnet.

Teraz uruchamiamy terminal i wpisujemy po kolei:
cd linnet
sudo ./linnet -i
i postępujemy zgodnie z poleceniami instalatora. Jak instalator skończy wystarczy wpisać:
sudo ./linnet -p
żeby się połączyć.
sudo ./linnet -r
żeby się rozłączyć.

Jedyną wadą tego programu jest to że musimy przejść za każdym razem do katalogu /home/nazwa_użytkownika/linnet żeby się połączyć. Sposób na dodanie skrótu do połączenia przez linnet opisany jest w temacie:
http://newinubuntu.blogspot.com/2010/08/tworzenie-skrotow-w-ubuntu.html 

1 komentarze:

Anonimowy pisze...

download nie działa :/

Prześlij komentarz