Shoutbox

2 sierpnia 2010

Moim zdaniem najlepszy odtwarzacz wideo - SMPlayer

Autor: raven17a
Standardowy Totem ma trochę za mało funkcji (chociaż jest dobry dla początkujących użytkowników komputera, ale kto jako pierwszy system poznaje Ubuntu?) więc jak tylko zainstalowałem Ubuntu, szukałem odtwarzacza wideo który ma korektor obrazu i dźwięku, trochę filtrów upiększających obraz i wiele innych funkcji. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem SMPlayer.



Aby zainstalować SMPlayer musimy dodać jego repozytorium do listy, ponieważ w standardowych repozytoriach Ubuntu jest jego starsza wersja. Wpisujemy w terminalu:
sudo gedit /etc/apt/sources.list
Otworzy nam się Ubuntowy notatnik :). Na końcu pliku dodajemy:

deb http://ppa.launchpad.net/themono/ubuntu lucid main universe 
Zapisujemy plik i zamykamy. Teraz w konsoli wpisujemy  po kolei:
sudo apt-get update
sudo apt-get install smplayer
SMPlayer zainstalowany. Żeby włączyć polskie znaki diakrytyczne włączamy SMPlayer i wciskamy ctrl + p. Wybieramy sekcję Napisy i w menu Domyślne kodowanie napisów wybieramy Slavic/Central European Windows (CP1250). Warto jeszcze w sekcji Główne w zakładcę Wideo zaznaczyć Add black borders on fullscreen - wtedy napisy będą wyświetlane pod filmem.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Denerwuje mnie, że wszystko na tym blogu jest "najlepsze". Ja na przykład wcale nie uważam, żeby SMPlayer był najlepszym odtwarzaczem wideo, nie uważam też Chrome za najlepszą przeglądarkę. To jest narzucanie innym swojego zdania, więc jeśli jeszcze raz będziesz miał ochotę użyć słowa "najlepszy", lepiej poprzedź je wyrażeniem "moim zdaniem".

raven17a pisze...

Masz rację, zbyt subiektywna nazwa tematu.

Wacex pisze...

Moim zdaniem też najlepszy.

Anonimowy pisze...

Ja tam wolę VLC

Prześlij komentarz